Wie ben ik?
In mijn leven zijn drie rode lijnen, die ik vroeger niet kon herkennen omdat ik zo veelzijdig was; ik was altijd ‘op zoek’. Dat (onder)zoekende is één van de belangrijkste redenen dat ik nu coach ben — ik was nooit tevreden met een oppervlakkig antwoord over het leven, ik wilde altijd verder kijken, en nog verder… Nu werk ik met veel plezier met deze drie passies: als coach, docent en kunstenaar. Ik vind het leuk om te onderzoeken hoe mensen zich ontwikkelen en hoe ik daarbij kan helpen; als docent ben ik bezig met hoe jonge mensen leren en hoe schoolsystemen daar al dan niet aan bijdragen; en als kunstenaar houd ik me bezig met tekenen en kinderboeken illustratie.
Mijn achtergrond is heel divers: na de kunstacademie, waar ik afstudeerde als documentairemaker, ontwikkelde ik me als video editor en docent audiovisueel; ik heb tien jaar lang audiovisuele lessen gegeven aan MBO studenten op het ROC West-brabant, waar ik ook jongeren begeleidde bij planning, faalangst en sociale vaardigheden. Daarna ben ik gaan werken als tekendocent op de middelbare school en heb ik kunstworkshops aan basisschoolkinderen gegeven. Ik heb verschillende opleidingen en trainingen gedaan op gebied van coaching en menskundige ontwikkeling. Ik coach met veel plezier jongeren en volwassenen en heb daarnaast vorig jaar mijn master illustratie afgerond.
In mijn coachingsstijl verbind ik lichtheid met iets van intensiteit en ‘diepgang’. Ik kan er met veel plezier helemaal zijn voor dingen die zwaar en moeilijk aanvoelen, want tegelijkertijd vind ik het menselijke daarin altijd hoopvol en licht. Iemand vertelde me dat ik ‘sprongetjes’ maak naar onverwachte invalshoeken waardoor je net even anders kijkt, met een frisse blik. Verder krijg ik vaak terug dat je ‘openhartiger’ wordt van mijn coaching en dat er rust van uitgaat.